Головна » Статті » Охорона праці |
Навчальні плани закладів освіти всіх рівнів, незалежно від
їх галузевого підпорядкування і форм власності, повинні передбачати вивчення
питань охорони праці. Зміст і обсяги навчання з питань охорони праці та безпеки
життєдіяльності в закладах освіти регламентуються типовими навчальними планами
і типовими навчальними програмами, які затверджуються Міністерством освіти
України за погодженням з Держнаглядохоронпраці. У підручниках, навчальних
посібниках, методичних матеріалах та ін. із спеціальних дисциплін повинні
передбачатись розділи з охорони праці за відповідною тематикою. У дошкільних закладах освіти вихованці вивчають питання
охорони життя, здоров'я та норм поведінки, що повинно передбачатися планом
навчально-виховної роботи дошкільних закладів освіти. У середніх закладах освіти учні вивчають питання охорони
життя, здоров'я та безпеки праці, що повинно передбачатися навчальним планом і
програмою середніх закладів освіти. Щорічно вивчення учнями питань охорони
життя, здоров'я та безпеки праці в середніх закладах освіти повинно
завершуватися перевіркою знань з відповідними записами про їх результати в
класному журналі. При вивченні загальноосвітніх дисциплін, спецкурсів та
факультативів, при проведенні практичних і лабораторних занять, на уроках
трудового навчання повинні вивчатися питання охорони праці, пов'язані з
тематикою цих дисциплін і робіт. У позашкільних закладах освіти в планах навчально-виховної
роботи повинно передбачатися вивчення питань охорони життя, здоров'я та безпеки
праці, пов'язаних з профілем, напрямами та конкретною тематикою
навчально-виховної роботи позашкільних закладів освіти. В дошкільних, середніх
та позашкільних закладах освіти необхідно передбачити відповідний облік
проведеного навчання з вищезазначених питань. Учні професійно-технічних закладів освіти на базі раніше
набутих знань у процесі дошкільної і загальної середньої освіти вивчають
дисципліну „Охорона праці". При підготовці працівників за професіями
специфічні питання охорони праці для конкретних професій повинні вивчатися в
курсах спеціальних та загальнотехнічних дисциплін з метою поєднання
технологічної підготовки з підготовкою з охорони праці. При підготовці в професійно-технічних закладах освіти
працівників за професіями, що застосовуються на роботах з шкідливими, небезпечними
і важкими умовами праці, навчання проводиться з урахуванням вимог ДНАОП
0.00-4.24-94 „Положення про навчання неповнолітніх професіям, пов'язаним з
важкими роботами і роботами з шкідливими та небезпечними умовами праці". У вищих закладах освіти незалежно від рівня акредитації,
студенти вивчають комплекс нормативних навчальних дисциплін „Безпека
життєдіяльності", „Основи охорони праці" та „Охорона праці в
галузі", а також окремі питання (розділи) з охорони праці та безпеки
життєдіяльності в загальнотехнічних і спеціальних дисциплінах, які органічно
пов'язані з їх тематикою. Кількість годин, передбачених для вивчення нормативних
навчальних дисциплін „Безпека життєдіяльності", „Основи охорони
праці" та „Охорона праці в галузі", не може зменшуватись при розробці
та перегляді освітньо-професійних програм без погодження з
Держнаглядохоронпраці. За рішенням вищих закладів освіти обсяги навчання в
годинах з цих дисциплін можуть збільшуватися залежно від небезпечності
професії, за якою здійснюється підготовка фахівців. До початку колективної трудової діяльності (студентські
загони, табори праці та відпочинку, виробничі учнівські бригади) учні і
студенти вивчають основи законодавства про працю та відповідні нормативні акти
про охорону праці в своїх закладах освіти, а за місцем колективної трудової
діяльності вони проходять навчання з питань охорони праці згідно з чинним на
підприємстві положенням про навчання. У закладах післядипломної освіти, незалежно від рівня акредитації закладів післядипломної освіти та освітньо-кваліфікаційного рівня слухачів, навчальні плани повинні передбачати вивчення дисциплін з охорони праці. Крім того, робочі навчальні програми профілюючих дисциплін повинні передбачати вивчення питань охорони праці. пов'язаних з тематикою цих дисциплін. Формою підсумкового контролю знань після вивчення дисциплін з охорони праці в закладах післядипломної освіти є іспит. Дипломні проекти і роботи випускників повинні містити розділи, а білети випускних іспитів — питання з охорони праці. "Основи охорони праці" В. Ц. Жидецький, В. С. Джигирей, О. В. Мельников | |
Переглядів: 3822 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/40 |
Всього коментарів: 1 | |
| |